Deltagarna i kurs i föreningskunskap ...

Deltagarna i kurs i föreningskunskap 23.10–4.11 1950 i Västerhankmo Uf-lokal. Förteckning över de som var med, alla var Kvevlaxbor, förutom några pojkar som den vintern gick i Kvevlax Hemslöjdsskola och deltog i kursen, så deras namn finns också med.
Överst från vänster: Gustav Fant, Henry Söderberg, Kurt Näsman, Axel Frilund, Helge Antell, Håkan Ekholm från Sundom, Kurt Bergfors, Bengt Benvik och Gustav Nyberg från Närpes.
Rad II: Harry Beijar, Svenson från Åbo, Kurt Udd, Yngve Rydström, Hilding Norrgård, Einar Nyman
Alef Heir, Johannes Wiik, Emil Rabb, Bengt Sandberg, Georg Neuman, Ragnar Lindman Österö, Rolf Knipström, Alvar Svanlund, Helge Norrgård, Magnus Näsman.
Rad III: Sonja Kjellman, Sonja Carlsson, Elvi Österåker, Ingegerd Vingård, Åke Mattfolk från Närpes.
Gunn-Britt Eriksson, Berit Rönnberg, Inger Hjortman, Arne Siegfrids, Alice Knipström, Valdemar Häggblom, Elma Knipström, Vilhelm Sandvik, Rode Näsman, Hugo Nylund, Iris Näsman, Ragnar Asplund, Birger Berts, Jarl Udd, Bruno Vesterlund, Lasse Källström, Birger Asplund, Hugo Söderberg, Gunnar Nygård, Runar Beijar, Stig Sundvik, Alf Näsman, Birger Sundvik, Nils Antell, Jarl Näsman, Harald Knipström, Ole Jakobsson och Hugo Näsman.
Rad IV: Alice Rabb, Astrid Rabb, Rigmor Nyman, Ida Rabb, Barbro Nyman, Elvine Friberg, Rose Forsberg, Annie Österåker, Inga Österåker, Mirjam Hortans, Berit Svanvik, Hilda Söderlund och Ines Svan, samt Ragnar Mannil vår ledare framför oss.

Grunduppgifter
Typ: Bild